mavara
mavara
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, توسط mansour |

چاکرای اول ـــمولادهارا چاکرا (ريشه ..دنبالچه ..پايه)



 محل : بين مقعد و اندام تناسلی..به دنبالچه مرتبط است به طرف پايين باز ميشود _غدد مربوطه : غدد فوق کليوی ـــ هورمونهای مربوطه : آدرنالين و نور آدرنالين __بخشهای مربوطه : تمام قسمتهای سخت..ستون فقرات..استخوانها..دندانها..ن اخن ها..پاها..مقعد..روده ها..غدد پروستات..خون..تکثير سلولی ـــــ حس : بويايی ــــ رنگ : قرمز آتشی ــــعنصر وابسته : خاک ــــ زمينه :اولين انرژی حياتی.. اولين مراقبت پيوند با زمين و دنيای مادی..استحکام..قدرت موفق شدن ــــ جهت چرخش چاکرا : در مونث به سمت چپ يعنی بر خلاف جهت عقربه های ساعت و در مذکر به سمت راست يعنی در جهت چرخش عقربه های ساعت ــــامکان پاکسازی و فعال ساختن چاکرای اول : لذت بردن از سپيده دم ..طلوع و غروب خورشيد ..خاک تازه ــــ نوع يوگا :هاتايوگا ..کندامين يوگا ــــ سياره های وابسته : کيوان..مريخ..پلوتون



 توضیحات:



 اين چاکرا از نظر احساسی با ميل به زندگی و شادابی و از نظر فيزيکی با سيستم ايمنی بدن در ارتباط است . اين چاکرا تنظيم کننده اعمالی است که بدن و جسم را زنده نگه ميدارد . در اين چاکراست که با زمين مرتبط ميشويم و انرژيهای زمينی (نيروی عاطفی..عشق و صبر )را دريافت و تجربه ميکنيم. چاکرای اول اساس و پايه نيروی حياتی تمام چاکراهای بالاتر را شکل ميدهد و سرچشمه نيروی حيات است . اين چاکرا منبع انرژی کندالينی است .بنای زندگی بدست آوردن امنيت مادی و حفظ تنازع بقا گونه ها با تشکيل خانواده ..رابطه جنسی به عنوان يک عمل فيزيکی و بچه دار شدن هم از اعمال مربوط به اين چاکرا هستند.

 وقتی نيروی حيات در اين چاکرا به درستی عمل نمايد ..شخص اشتياقی مبرم به زندگی در جهان فيزيکی دارد و با انتقال انرژی به اطرافيان و حوزه انرژی آنها همچون يم مولد نيرو عمل ميکند . او اشتياقی راستين برای زيستن دارد . رنگ قرمز که رنگ اين چاکرا ميباشد جسم فيزيکی را تحريک ميکند و سر زندگی و انرژی به جسم داده و روح را سرزنده و با هيجان ميکند و رنگ قرمز جرات..نيرو و قدرت ..استواری ..سلامتی ميبخشد .قرميز سبب غلبه بر بيحالی و افسردگی..ترس يا دلتنگی ميشود. قرمز رنگ آتش است. قرمز تعصب شديد..غيرت و هيجان است .افرادی که بر افروخته و سرخ رنگ هستند ناخود آگاه احساس سرزندگی ..ژرتلاش بودن را به شما منتقل ميکنند و الگو و نمادی هستند از يک فرد پرتحرک ! آنچه برداشت ميشود ميشود اين است که نيروی حيات مادی و جسمی از رنگ سرخ است .

 زمانی که دراين چاکرا مانعی ايجاد گردد شخص از فعاليت جسمی سر باز ميزند و انرژيش کاهش مييابد و حتی ممکن است عليل و ناتوان گردد . چنين فردی فاقد قدرت و توان جسمی است . بطور مثال اگر چاکرای اول به اندازه کافی کار نکند احساس عدم تعادل خواهيد کرد يا انگار فرش از زير پا کشيده شود درحالی که محکم ايستاده ايد. اگر چاکرای اول بيش از حد کار کند ممکن است از کوره در برويد و عصبانی و پرخاشگر شويد و اين ممکن است زمانی باشد که چيزهايی که شما را مشغول و سرگرم ساخته توسط ديگران يا شرايط مورد سوال قرار گيرد . در نهايت زمانی که احساس عدم امنيت ميکنيد با خشم و غضب و زود از کوره در رفتن حالت دفاعی ميگيريد . از نظر احساسی کم تحمل ميشويد همچنين ممکن است افراط در مسائل احساسی و هيجانی مثل غذای خوب و الکل و غيره داشته باشيد .در کارهايتان به شدت در حالت دودلی و شک و ترديد به سر ميبريد و زندگی را اغلب همچون بار سنگينی احساس ميکنيد به جای آنکه از زندگی لذت ببريد و شاد باشيد .

 بطور کل اختلال در انرژی موجود دراين چاکرا موجب بيماريهايی مثل افسردگی ..بيحالی..اعتياد(به هرچيزی)..روماتيسم ..رعشه و کم خونی ميشود و همينطور بيماران بستری بر اثر نحيفی و لاغری و ضعف جسمانی و بيماران حادثه ها و مجروحان جسمانی نياز شديد به انرژی در اين چاکرا دارند اما انرژی دادن به اين چاکرا در کودکان هابپراکتيو..بيماران پرتحرک عصبی..پارکينسون..مجنونان..اف راد عصبانی و...موجب تاثير منفی خواهد شد .



 تغذیهء رنگی



 __رنگ طبیعی خوراکیها و غذاهایی که میخوریم فرکانس ارتعاشی همان رنگ را در دسترسمان قرار میدهد و بروی چاکرای خاصی تاثیر میگذارد : قرمز __جگر..دل..قلوه..کلم قرمز..چغندر قند..تمشک قرمز..گیلاس قرمز..انگور قرمز..آلوی قرمز..فلفل قرمز..سیب سرخ..گوجه فرنگی و...



 اثرات رنگ لباسها بر روی بدن __ رنگ لباسها به دلیل حساسیت نوری سلولهای بدن بر ما اثر میگذارند بنابراین بهتر است لباسی بپوشیم که به رنگ آن نیاز داریم اما فراموش نکنید که هر لباسی اعم از کت..پیراهنیا بلوز یا مانتو به تن میکنید.. لباس زیر شما باید سفید باشد.اگر لباستان از پارچه نخی یا ابریشم و یا پشم با رنگ طبیعی باشد بهتر است از لباسهای مصنوعی با رنگ مصنوعی است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: